18.10.09

Ask Paulette - Drinking cigarettes

-
-
-
)-
-Hello guys. Today I'll answer to Noemie from http://noesland.blogspot.com/




Aujourd'hui, Paulette répond à Noémie K, du fameux blog http://noesland.blogspot.com/
































Waiter !























Waiter, I'd like a blender and 10 cigarettes packs.




















What cigarettes ?




















The most expensive, dear !




















Cos today I answer to Noémie's question :
"Dear Paulette, I quit smoking since 5 days and tonight I have a bachelorette party.
Please tell me : I drink or I don't ?"




















Yes, you read well. Noémie's talking about DRINKING cigarettes.
Strange, isn't it ? So I have to try...




















Here is a blender and 10 packs.




















Now put all the cigarettes in the blender with some water, dear.




















Oui madame. With the filters ?




















Yes, with the filters. And gimme a double scotch please.




















That's ready. All the 200 cigarettes are in the blender. Do you want to mix ?




















Sure ! I push that button ? Let's mix !






























































Yurk. Who's gonna taste that shit now...?





















Hello Madame !





















Excuse me to bother you my sweet lady.
I'm Marie-Eglantine and it's my bachelorette party. Hihihihi.
So I must play the game my dear friends have invented for me, hihihihi.
I must ask people in the street to give me some little thing of them.

























Would you like to give me a little thing of yours, please, distinguished lady ?




















You're so sweet, honey. Well, I give you...





















... a delicious cocktail of mine. Call your friends, you girls will love it !
All of them must drink it !




















the day after


































"Yesterday police arrested 11 girls. They were screaming and vomiting,
crawling on the pavement in the very heart of the chic parisian Saint Germain des Prés.
Such a behaviour is certainly due to alcohol or drug abuse.
A real drama when you know girls were daughters of the finest french families.
One of them appears to be the leader of that terrible gang : Marie-Eglantine..."


















So, Noemie. The answer is : do what you want with smoking and drinking...















-t
-BBut beware of bachelorette parties. They can suck.
-
-
-
)-
-

26 commentaires:

E a dit…

le hardcore.

Christine a dit…

Merveilleux, bravo !

Sophie, the Barton Girl a dit…

Ah, la vache! Ce billet-là, je l'adore. Quelle surperbe chute! 'N'enterre jamais la jeune fille qui est en toi', c'est à peu près le meilleur conseil qu'on puisse donner à une femme qui s'apprête à se marier.
FAB!

Sophie, the Barton Girl a dit…

Ah et j'allais oublier 'Paulette twits and shouts' = pur génie!

Aurélie a dit…

Le t- shirt "trop chaudasse" :-D

la flore et la faune a dit…

E, c'est exactement ça, merci.

Christine, merci beaucoup. Paulette réfléchit à ta question cheveux (qui m'a bien fait rire).

Sophie, oui, l'expression "enterrement de vie de ..." m'a toujours fait frémir. Comme si la vie d'après était celle d'un zombie. Moi je dis ça...
Et merci pour T&S

Aurélie, et si j'en faisais un tshirt série limitée ?

The Photodiarist a dit…

Ah -- what a wicked sense of humor!

daisychain a dit…

this is just amazing.

Noémie K a dit…

Mon dieu Paulette,
Je pleure (encore) de rire !!
La chute est énorme !
Quel talent !
(je pense avoir pas mal de potes qui vont venir se balader par ici ;-)

A bientôt*°*°*

PS : bien passé la soirée, bien bu, bien rit, bien f.... aujourd'hui, tout le monde en vie et sans clopinette !

Cookie Cutter a dit…

Hi there, thanks for dropping by my little blog. I'm enjoying yours. It is way cool!

The Anthology a dit…

My, my, my. Marie-Eglantine might just be even more glamourous than Paulette. If such a thing were possible.

* Kelsey

la flore et la faune a dit…

The Photodiarist, je prends ça pour un compliment.

daisychain, thanks ;)

Noémie K, bravo, je suis content que ta soirée ne se soit pas terminée au poste. Et Welcome On Board à tes potes.

IAMTHEANGELNEGRO, thanks and WOB.

Cookie Cutter, what a name you have ;)

The Anthology, you're right, darling, LF&LF is now a reference for ultimate CHIC.

camille a dit…

non seulement il ne faut surtout pas l'enterrer mais il faut la faire durer la jeune fille qui est en toi !! et pour ça, un arrêtage de clopes est un bon début : ça rend le teint gris, donne des cernes, les ongles jaunes, et accélère les rides, sans parler du désastre sur les cheveux :/ allez, une tous les deux mois, ça passe, mais pas plus !

Unknown a dit…

je ris comme une baleine, pas très glamour mais rudement efficace et détente assurée! Merci la Flore pour ce grand moment !!J'imagine même pas le parfum de cette mixture. C'etait des blondes ou des brunes.?..les clopes, pas la jeune fille qui s'enterre.

la flore et la faune a dit…

Camille, voilà de bons conseils :
1 / 2 mois ça fait donc 6 / an. Donc un paquet dure à peu près 3 ans. Economique.

Céline Ellena, "mieux vaut rire comme une baleine que pleurer comme une madeleine", disait ce bon vieux Kant, les mains dans le dos alors qu'il se les brisait menu à Königsberg.
Blondes ou brunes ? Les deux. Hummm.

Tiana Couture's Addict a dit…

J'adore!Paulette t'es la meilleure franchement!:DD

dot a dit…

What a delightful, fun, original blog!!

You've been so sweet to leave nice comments on my blog, and I've just realised I hadn't added your to my blog roll (until now!). I might have confused you with another French blogger.

Anyway, I'm now a fan! It's charming.

Thanks for visiting my blog, and hope you will (& comment) again!

jill @ http://streetstylelondon.blogspot.com/
x0x

Cécile a dit…

ah l'exercice kantien de la rpomenade ... très joli.

Bon c'est pas tout ça mais je dois me soulager d'un grand poids. Voici ma "torture" et mon "tourment" : Un de mes collègues vient de me mettre dans la tête "la-haut sur la colline" de Joe Dassin.
Comme il n'y a qu'ici que je puisse commettre ce genre de "crime" : je vous repasse la "patate chaude" (en espérant que la vidéo soit à la hauteur de la chanson ... j'ai l'impression mais bon ...) (laï, laï, laï, zaï, zaï, zaï) :
http://www.dailymotion.com/video/x7cmkw_joe-dassin-siffler-sur-la-colline-t_music
bon courage !!

johanna a dit…

They are in A3 :)and now I'm just taking photos of them and put on the blog, I wish I had a scanner..

la flore et la faune a dit…

Tiana, Paulette t'adore.

dot, thanks for your kind comment and Welcome on board. Sure i come an visit you. ;)

Cécile, je ne suis pas fou. Je n'ai pas cliqué. Mais le seul nom de Dassin m'a mis dans le crâne Dans les yeux d'Emilie. Et là c'est classe.

johanna, Xmas soon ;)

Livie a dit…

scary. imagine what their breaths smell like after a swoosh of that bevy.

la flore et la faune a dit…

Livie, terrible thought. And thanks for these nice new words for me.

Barbro Andersen a dit…

I love this blog, I truly do! It stands out from all the other ones out there <3

la flore et la faune a dit…

Barbro, thanks and welcome on board.

ju* a dit…

Terriiiible terriiible! je découvre ton blog! j'me marre! bravo c'est génial : )

la flore et la faune a dit…

ju*, merci bien et welcome on board.