17.11.09

Ask Paulette - Le Chic


-
-
-

Kelsey, du fameux blog http://www.the-anthology.com,
demande à Paulette comment est-il possible de devenir aussi chic qu'elle.

Kelsey, from the famous blog http://www.the-anthology.com,
asked Paulette about "chic".

















Dear Kelsey, one can't become chic.
Because you are chic or not. From birth.





















From the beginning I was attracted by the best : that's a chic attitude...




















Le chic, it's about being honest to yourself. To listen to your desires.




















It's about choosing the best for you.
Always put the pleasure principle first.





















A chic person like me can do anything. For example...




















You can tell the truth :
"A toast to the groom !
I wish him a lot of courage for this marriage,
especially during the wedding night !"





















You can convince your boyfriend Mick to buy
the logo you painted for him,

as a souvenir of your hot 69 positions.




















You can express personal opinions :
"Warhol sucks. It's a crook in art history.
But it allows uneducated people to like something in paintings."




























You understood my demonstration, dear Kelsey darling.
The crucial point about being chic is "don't give a shit" about mainstream.
(french) kiss to you.
Your Paulette.

-
-

*


Ne ratez pas le prochain Ask Paulette
Don't miss the next Ask Paulette
Question de Camille :


11 commentaires:

Mai-Lan a dit…

PREM'S !
je comprends mieux pourquoi je n'arrive pas à être chic (ma mère faisait du 85B) mais je vais copier sur Paulette et heu... je vais aller dire "zut" à quelqu'un qui m'énerve (souhaite-moi bon courage)

Haute World a dit…

Superbe! Paulette is such a wise person. And that second drawing is hilarious! I agree with everything she said... the most important thing is to listen to yourself!

la flore et la faune a dit…

Mai-Lan, tu es la prem's à écrire prem's ici. Alors bravo. Et sinon "la valeur ne se mesure pas à l'aune du nichon" (Cioran le peintre basque, pas l'autre).

The Haute-Shopper, Paulette is our modern Confucius.

Livie a dit…

yes Paulette and Kelsey, this is very true. you are either born with it or not (ok now I sound like a Maybelline commercial).

UnoCosa a dit…

haha! i miss you posts :D .... always made me laughing! but aside from all humors, the part about being born with chic quality or not is so true - just like being talent or not is pretty much pre-determined b/f the birth!!! what happens after is just a matter of nourish those qualities or destroying them ....

btw: love the "pin-up" comment, haha! xx

The Anthology a dit…

OMG, Paulette, you dated Mick Jagger?

la flore et la faune a dit…

Livie, "Paulette and Kelsey" : what a meeting. I picture them too dancing at sunset...

UnaCosa, thanks for this comment, so let's nourish all our qualities !

The Anthology,
yeah dear, I dated him a long time ago. At the same time I had an affair with P. McCartney and finally I chose Nico. Very cool time.
Paulette

The Photodiarist a dit…

Wonderful, as always. LOVE the comment about Andy Warhol paintings! Classic.

Sophie, the Barton Girl a dit…

And once again... SPOT ON!
J'éprouve pour Paulette une admiration sans bornes. Et je me dis même qu'elle pourrait s'avérer être ma soul mate. Si, si! J'essaie, moi aussi, de vivre ma vie selon le précepte de Gore Vidal, 'Style is knowing who you are, what you want to say and not giving a damn'. Bon d'accord, je ne me fais pas que des amis comme ça, mais faut savoir ce qu'on veut.
Quant à ses vues sur Warhol... nuff said!

En tous cas, j'ai bien reçu le livre de recettes de Paulette, ce matin-même, et j'me frotte les paluches à l'idée de mattre mon petit tablier et la main à la pâte.
C'est un très beau livret, rédigé et illustré avec humour et délicatesse, en somme un petit joyau, parfait comme cadeau de Noël.
Thank you, Paulette et merci Maminouche!

la flore et la faune a dit…

Sophie, oui, Gore est très Paulette. Et encore des nouveaux mots : "soul mate", que je traduis par "coloc de ma tête" ou "alter ego". Et "nuff said" = "tout est dit". Tu as appris tout ça en vivant sur place ou c'est inné ?
Et, bien sûr, merci beaucoup Maminouche ;)

camille a dit…

omg je viens de voir le teasing pour mon ask Paulette !
quand je pense que j'ai fait de la bronzette à Central Park, c'est un peu la classe nan ?
hâte de lire ta réponse Paulette !